Poradnik wychow@wcy, czyli instrukcja obsługi zdalnej nauki

Wierzymy, że nawet tak trudne doświadczenia jak pandemia da się przekuć w coś dobrego i że warto wyciągać wnioski z każdej sytuacji. Ta myśl przyświecała nam przy tworzeniu Poradnika wychow@wcy, który przygotowaliśmy na zlecenie Fundacji Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga w ramach projektu CyberMocn@Szkoła.

Miesiące lockdownu i zmagania wielu osób z wejściem w edukację on-line utwierdziły nas w przekonaniu, jak potrzebne są działania skierowane do nauczycieli i nauczycielek oraz wsparcie ich w codziennej pracy w czasie nauki zdalnej i hybrydowej. I tak na ich ręce (i komputery) trafił Poradnik wychow@wcy, czyli zbiór sprawdzonych rozwiązań e-learningu oraz zestaw scenariuszy zajęć, inspiracji dla nauczycieli i uczniów. We współpracy z ekspertkami i ekspertami stworzyliśmy instrukcję obsługi edukacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Opracowując podręcznik, postawiliśmy sobie takie cele:

  • wesprzeć nauczycieli w komunikacji on-line, dbając o psychiczne, fizyczne oraz społeczne sfery relacji,
  • poszerzyć wiedzę w zakresie bezpieczeństwa w sieci i cyberzagrożeń,
  • zaprezentować możliwości nowych technologii w rozbudzaniu ciekawości uczniów,
  • pokazać, jak w erze e-nauczania dbać o więzi w grupie i wzmacniać poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży.

Po miesiącach nauki zdalnej i hybrydowej wiemy, że może być ona spersonalizowana, angażująca i jednocześnie wspierająca społeczny rozwój dzieci i młodzieży. Jeśli jesteście ciekawi, jak

  • stworzyć bezpieczne i przyjazne warunki dla uczniów i uczennic do rozmowy na trudne tematy,
  • zachęcić do zabierania głosu na forum,
  • zintegrować klasę,
  • uczyć pracy w zespole,
  • wykorzystywać narzędzia, które są bliskie naturalnemu środowisku młodych ludzi,

koniecznie zapoznajcie się z Poradnikiem wychow@wcy.