Dobry wolontariat
Koordynatorka: Dagmara Gortych
Istotą projektu było upowszechnianie wśród organizacji pozarządowych i instytucji publicznych modelu współpracy z wolontariuszami, a także certyfikowanie organizacji i instytucji przyjaznych wolontariuszom.
W 2011 roku opracowaliśmy model weryfikacji (auto-testu i audytu) oraz certyfikowania organizacji przyjaznych wolontariuszom. Procedura jest stosunkowo prosta i poza samym sprawdzeniem swojej „przyjazności” pozwala na podnoszenie swoich kompetencji w kwestii zarządzania wolontariuszami.
Test i certyfikowanie odbywa się z wykorzystaniem narzędzia zamieszczonego na stronie internetowej dobrywolontariat.pl
Celem strony i narzędzia dobrywolontariat.pl jest nie tylko pomoc w sprawdzeniu przyjazności swojej organizacji czy instytucji dla wolontariuszy, ale również promocja tych podmiotów, które faktycznie dobrze współpracują z wolontariuszami, a także prezentowanie dobrych praktyk z zakresu zarządzania wolontariuszami.
Do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy również samych wolontariuszy – regionalnych ekspertów – audytorów. Ich zadaniem była weryfikacja organizacji ubiegającej się o tytuł ”organizacja/instytucja przyjazna wolontariuszom”. Nad programem w regionach czuwali również nasi partnerzy z Sieci Centrów Wolontariatu oraz inne organizacje dbające o rozwój wolontariatu w Polsce.
Współpracowaliśmy także w ramach indywidualnego doradztwa i przez pracę warsztatową z podmiotami, które zamierzały współpracować z wolontariuszami lub chciały to robić lepiej niż dotychczas. Organizowane przez nas warsztaty opierały się o wypracowany w 2010 roku i bardzo dobrze przyjęty przez środowisko trzeciego sektora “cykl współpracy z wolontariuszami”.
Czas trwania projektu: | czerwiec 2012 – czerwiec 2013 |
Koordynatorka: | Dagmara Gortych |
Wsparcie: | Wojciech Rustecki |
Projekt realizowaliśmy przy wsparciu finansowym udzielonym w ramach Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.