Młodzi dorośli w Polsce. Seria badawcza Next Generation
Autorzy po stronie Stoczni: Jan Herbst, Agata Gołasa
Młodzi dorośli w Polsce. Seria badawcza Next Generation
Autorzy po stronie Stoczni: Jan Herbst, Agata Gołasa
Na zlecenie British Council zbadaliśmy poglądy, postawy i wartości Polaków między 18. a 30. rokiem życia. Badanie koordynowane przez British Council zrealizowały brytyjska organizacja Sound Connections, stowarzyszenie polonijne w Wielkiej Brytanii Centrala i Fundacja Stocznia. Raport z badań pokazuje motywacje młodych ludzi w Polsce, dla których ambicja, umiejętności i ciężka praca to oś udanego życia.
Prace nad projektem Next Generation Poland rozpoczęliśmy w marcu 2020 r., kiedy świat i Polska musiały w szybkim tempie zmierzyć się z ogólnoświatowym kryzysem spowodowanym globalną pandemią koronawirusa, która nadal znacząco wpływa na nasze życie.
Uczestnicy badania (2000 respondentów z całej Polski w badaniu sondażowym i 92 uczestników 12 grup focusowych) zwracali także uwagę na inne tematy, które wydają się szczególnie istotne w Polsce w 2020 r., takie jak polaryzacja i dyskusja polityczna, rola i zależności pomiędzy mediami, sieciami społecznościowymi i społeczeństwem obywatelskim; szeroko zakrojone debaty na temat zmian demograficznych i warunków ekonomicznych i społecznych młodych dorosłych żyjących dzisiaj w Polsce.
Jak młodzi Polacy i Polki radzą sobie i jak duże mają dla nich znaczenie te lokalne, krajowe i globalne kwestie? Jak rozumieją swoje miejsce w społeczeństwie i miejsce Polski w świecie? A także, co ma dla nich największe znaczenie, kiedy myślą o przyszłości swojej i swoich bliskich?
Pobierz raport: Młodzi dorośli w Polsce. Next Generation Poland
Więcej o projekcie Next Generation na stronie British Council.
O wynikach badania Jan Herbst opowiada w tekście „Młodzi Polacy bardziej na lewo” opublikowanym w serwisie Polityka.