Od ewaluacji do rekomendacji – jak formułować wnioski

W trakcie dwóch spotkań: webinarium i praktycznego warsztatu, krok po kroku pokażemy, jak przełożyć wyniki ewaluacji na wnioski i rekomendacje, które można wdrożyć w praktyce.

Cykl prowadzimy w ramach projektu NAWIGATOR, w którym wspieramy organizacje społeczne w planowaniu i realizacji projektów z sensem: opartych na prawdziwej diagnozie, trafnie odpowiadających na postawione problemy i poddanych przemyślanej ewaluacji.

Co zyskasz?

  • Zrozumiesz ostatni etap procesu ewaluacyjnego, od analizy danych do konkretnych rekomendacji i działań;

  • Nauczysz się identyfikować najważniejsze wnioski na podstawie danych;

  • Dowiesz się, jak formułować rekomendacje, które są oparte na dowodach, realistyczne i osadzone w kontekście, użyteczne dla decydentów i zespołów projektowych;

  • Poznasz praktyczne narzędzia, ułatwiające analizę i wyciąganie wniosków;

  • Przećwiczysz wszystko w bezpiecznych warunkach na realnym case study zaprezentowanym podczas warsztatu.

Jak pracujemy?

  • 21 listopada w godz. 10:00–12:00
    Webinar – teoria i inspiracje

    W trakcie 2-godzinnego spotkania pokażemy, jak analizować dane w kontekście ewaluacji projektu, jak unikać najczęstszych błędów oraz jak budować wnioski i rekomendacje.
  • 5 grudnia w godz. 10:00–14:00
    Warsztat online – praktyka krok po kroku

    W ciągu 3,5-godzinnego warsztatu na fikcyjnym przykładzie wspólnie przechodzimy cały proces: od kontekstu i danych, przez analizę, po zestaw rekomendacji.

Dla kogo?

  • Osoby zajmujące się ewaluacją, monitoringiem i rozwojem projektów

  • Pracownicy organizacji pozarządowych i instytucji publicznych

  • Osoby prowadzące projekty, których częścią jest (auto)ewaluacja

  • Każdy, kto chce się dowiedzieć więcej na temat ewaluacji

Jak się zgłosić?

Wystarczy do 17 listopada wypełnić prosty formularz na stronie.

Kto prowadzi?

Paweł Zalewski — badacz i ewaluator projektów społecznych. W branży badawczej od 2018 roku, współpracował m. in. z Fundacją Stocznia, Fundacją Pole Dialogu czy Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki socjologiczne, wcześniej ukończył studia magisterskie z psychologii oraz socjologii na Uniwersytecie Warszawskim.