Poradnik wychow@wcy

Pobierz
  • array(21) { ["ID"]=> int(1888) ["id"]=> int(1888) ["title"]=> string(19) "Poradnik_wychowawcy" ["filename"]=> string(22) "Poradnikwychowawcy.pdf" ["filesize"]=> int(9911667) ["url"]=> string(73) "https://stocznia.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Poradnikwychowawcy.pdf" ["link"]=> string(74) "https://stocznia.org.pl/publikacje/poradnik-wychowwcy/poradnik_wychowawcy/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(1) "2" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(19) "poradnik_wychowawcy" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(1741) ["date"]=> string(19) "2022-02-15 13:44:57" ["modified"]=> string(19) "2022-02-15 13:44:57" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(15) "application/pdf" ["type"]=> string(11) "application" ["subtype"]=> string(3) "pdf" ["icon"]=> string(61) "https://stocznia.org.pl/wp-includes/images/media/document.png" }
    Poradnik wychowawcy (pdf, 9.45MB)

Poradnik wychow@wcy

Poradnik wychow@wcy to zbiór sprawdzonych i przetestowanych rozwiązań technologicznych i zestaw scenariuszy lekcji oraz inspiracji, które mają pomóc zadbać o dobrostan psychiczny dzieci, ich kondycję fizyczną oraz rozwój społeczny, w tym najważniejsze – dobre relacje z rówieśnikami i integrację z klasą.

Poradnik wychow@wcy to zbiór sprawdzonych i przetestowanych przez nauczycieli – w różnych szkołach i z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku – rozwiązań technologicznych i zestaw scenariuszy lekcji oraz inspiracji, które mają pomóc zadbać o trzy ważne sfery: dobrostan psychiczny dzieci, ich kondycję fizyczną oraz rozwój społeczny, w tym najważniejsze – dobre relacje z rówieśnikami i integrację z klasą.

Lockdowny i związana z nimi izolacja miały bardzo duży negatywny wpływ na samopoczucie i zdrowie psychiczne uczniów. Ale problemy z dbaniem o ten aspekt ich zdrowia i rozwoju nie zaczęły się wraz z pandemią i nie skończą się wraz z nią. Wielu nauczycieli widziało w trudnym pandemicznym doświadczeniu szansę na to, żeby emocje i dobre samopoczucie uczniów stały się w końcu ważnym tematem w polskiej szkole – w końcu uczeń w złej kondycji psychofizycznej, o obniżonej samoocenie, słabo zmotywowany czy nie utrzymujący relacji ze społecznością szkolną nie będzie też osiągał dobrych wyników w nauce. Faktem jest, że nauczycielom brakuje narzędzi, żeby zadbać o dobrostan podopiecznych. Mam nadzieję, że Poradnik, który powstał dzięki pracy wspaniałych pedagogów i wychowawców z całej Polski, pomoże chociaż w jakimś stopniu uzupełnić tę lukę – zauważa Aleksandra Pierścińska, współautorka poradnika.

Poradnik wychow@wcy powstał na zlecenie Fundacji Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga w ramach działania CyberMocn@Szkoła.