Koordynatorzy: Aleksandra Pierścińska i Maciej Onyszkiewicz

[email protected]ła
Wspólnie z grupą nauczycieli i nauczycielek przetestowaliśmy narzędzia cyfrowe do pracy z młodzieżą i stworzyliśmy „Poradnik [email protected]” – zestaw pomysłów na zastosowanie przetestowanych narzędzi skierowanych do wychowawców szkolnych.
Celem projektu było przygotowanie szkolnych wychowawców i wychowawczyń do pracy ze swoimi uczniami w pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości. Wspólnie z grupą nauczycieli i nauczycielek diagnozowaliśmy najbardziej palące problemy związane z psychofizycznym dobrostanem uczniów oraz tworzyliśmy i testowaliśmy rozwiązania tych problemów z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Edukacja zdalna zmusiła kadrę nauczycielską do sięgnięcia w swojej pracy po nowe technologie. Chcieliśmy wykorzystać tę okazję, żeby przekonać nauczycieli i nauczycielki do sensownego wykorzystania technologii, już po tym, jak uczniowie wrócą do szkół.
Projekt podzieliliśmy na cztery etapy:
- na pierwszym etapie przeprowadziliśmy diagnozę, aby poznać i zrozumieć najbardziej palące problemy polskich uczniów i uczennic. W tym celu zaprosiliśmy do rozmów grupę 50 nauczycieli i nauczycielek z całej Polski;
- na drugim przeszkoliliśmy wybrane grono 15 osób z obsługi trzech narzędzi cyfrowych (Flipgrid, Nearpod i Google Forms);
- na trzecim nauczyciele i nauczycielki wymyślali i testowali ze swoimi uczniami pomysły na zajęcia z wykorzystaniem tych narzędzi. Każdy z testowanych pomysłów odpowiadał na jeden ze zdiagnozowanych na pierwszym etapie problemów. Testowaniu towarzyszyło kroczące badanie, aby na bieżąco wyciągać wnioski i udoskonalać pomysły naszych nauczycieli;
- na czwartym, na podstawie wniosków z testowania, przygotowaliśmy „Poradnik [email protected]” zawierający opis narzędzi cyfrowych, pomysły na ich wykorzystanie w pracy wychowawczej z uczniami oraz gotowe scenariusze lekcji.
O naszym poradniku można przeczytać m.in. w serwisie ngo.pl.
Projekt zrealizowaliśmy na zlecenie Fundacji Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga w ramach działania [email protected]ła.
Czas trwania | styczeń–maj 2021 |
Koordynatorzy projektu: | Aleksandra Pierścińska (od stycznia do marca) i Maciej Onyszkiewicz (od marca do końca maja) |
Zespół: | Anna Bartol, Marek Cywiński, Damian Jaworek i Paweł Sielczak oraz Marta Florkiewicz-Borkowska i Zuzanna Rokita (współpracowniczki) |